top of page
  • hambarulcucarte

înBine, în Hambar și-n jurul lui

„Am ales să mă implic din dorința de a lăsa urme de bine. Știm că rezultatele nu sunt imediate, însă știm că ele apar treptat și vor face parte din sufletul copiilor cu care interacționăm.” Hambarul cu Carte este proiectul în care Isabela activează împreună cu prietena ei, Ramona Jakoby, fondatoarea acestei inițiative. 

Consideră că munca pe care o depun, însoțită de dragul de copii și carte, definește personalitatea viitorilor adulți, astăzi frumoși copii. Acționează pentru a le oferi lor, puilor de oameni, acel „altceva” de care ei nu știu că au nevoie, însă în momentul în care îl descoperă, li se face poftă. „Pofta de a te bucura, de a descoperi mereu, valori, persoane, idei, materializate în momentul contactului cu cartea.”

Acest proiect a fost inițiat de Ramona Jakoby, din necesitatea de a umple timpul liber din vacanțe al copiilor ei cu ceva util, în urmă cu vreo 7-8 ani. Pe atunci se făceau activități de lucru manual și se citea în grup. „Eu m-am alăturat în urmă cu vreo cinci ani, cred. Timpul trece altfel în Hambar.” În acel moment Ramona și Isabela pregăteau lecturile, le citeau ele împreună cu copiii, dezbăteau morala lecturii, apoi realizau un obiect-cheie din respectiva lectură. „De exemplu, din S. Holmes am realizat o lupă de detectiv.”

Prin Hambarul cu Carte, copiii sunt puși în contact direct cu cartea și cu diverși cititori.

„Astfel, interacționăm, descoperim, asimilăm - acțiuni care duc la urme ce se fixează în amintirile micilor noștri cititori. De precizat este faptul că am dus copiii și la lansări de carte, prilej cu care am legat relații strânse cu scriitori de carte pentru copii.”

Din februarie, formatul s-a modificat puțin însă. Acum există o pagină a Hambarului pe rețelele sociale, totul luând o amploare neașteptat de mare. „Lunar am făcut câte două ateliere, am adus cititori copiilor. Aceștia erau prieteni, cunoscuți sau chiar scriitori, precum Robert Șerban sau Cristina Andone.” De asemenea, au continuat partea de craft, căci aceasta le sedimentează copiilor bine de tot ideea lecturii citite, și astfel, din momentul în care au postat public pe Facebook evenimentele lor, întreg proiectul a început să răsune. 

„Un moment inedit a fost anul trecut, în noiembrie, când Cristina Andone a ales să își lanseze cartea Nespusele la noi. În acel moment cartea nu era disponibilă nicăieri în țară, abia după vreo două luni, cred, a apărut în librării. De acolo am înțeles că acest gen de momente sunt benefice copiilor.” 

În această vară, Hamabrul cu Carte a fost parte și din proiectul Cămine în Mișcare, în satul Margina. În cadrul evenimentului, cei mici au intrat în lumea lui Prâslea cel Voinic, au avut parte de o sesiune de lectură, au pictat mere de aur, au realizat un copac al dorințelor, dar și multe alte surprize. 

„Considerăm că Hambarul e un loc de tihnă, de bine, pentru suflet, în care citim și suntem de poveste!”


📷Diana Bilec

📷Soltesz Theophil




35 views0 comments
bottom of page